ОБЛАСТНИЯТ УПРАВИТЕЛ МАЛИНА НИКОЛОВА УЧАСТВА В ИНИЦИИРАНА ОТ ВИЦЕПРЕМИЕРА И ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЪВЕТА ЗА АДМИНИСТРАТИВНА РЕФОРМА ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ РАБОТНА СРЕЩА

ОБЛАСТНИЯТ УПРАВИТЕЛ МАЛИНА НИКОЛОВА УЧАСТВА В ИНИЦИИРАНА ОТ ВИЦЕПРЕМИЕРА И ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЪВЕТА ЗА АДМИНИСТРАТИВНА РЕФОРМА ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ РАБОТНА СРЕЩА

Областният управител Малина Николова участва в инициирана от вицепремиера и председател на Съвета за административна реформа Томислав Дончев работна среща с представители на областните администрации, Националното сдружение на общините и Върховната административна прокуратура. По време на срещата е изготвен методически документ в помощ на областните управители, който да подпомага контролната им дейност по отношение на законосъобразността на актовете на общинските съвети като част от мерките за подобряване и оптимизиране на услугите за гражданите и бизнеса.

Методологията, базирана на анализ на прокуратурата за депозираните протести срещу общински наредби и норми, ще бъде изготвена от администрацията на Министерския съвет в продължение на усилията на правителството за намаляване на административната тежест. В допълнение предстои Съветът за административна реформа да одобри модел за стандартизиране и унифициране на предоставяните от областните администрации услуги чрез уеднаквяване на наименования на услуги и документи, на процедури, образци и срокове за извършване на услугите.

„Административната реформа е комплексно усилие, което изисква комплексен подход. Задачата ни е голяма и тя не може да бъде изпълнена със сепаративни действия в отделните администрации“, заяви Дончев в подкрепа на решението в разговора с областните управители да участват всички въвлечени страни, включително представители на местната власт, прокуратурата и Държавната агенция за електронно управление.

По време на срещата заместник главният прокурор и ръководител на Върховната  административна прокуратура Ася Петрова обяви, че тече анализ на незаконосъобразни решения на местната власт от 2016 г. насам и до момента са депозирани близо 1500 протеста срещу общински наредби и норми. „Съзнаваме необходимостта от взаимодействие в усилията за преустановяване на тези противозаконни практики и сме готови да сътрудничим с областните администрации и органите на местната власт за тяхното преодоляване по предвидения в закона ред“, допълни Петрова.

Областна администрация – Враца, в изпълнение на решение от заседанието на МС от 28 юни 2017 г. за „Извършване на детайлен преглед на предоставяните административни услуги и идентифициране на възможности за намаляване на административната тежест“ изготви поредица от предложения до Администрацията на Министерски съвет, които целят улесняване на гражданите и бизнеса.

Извършен е преглед на 31 административни услуги, унифицирани и публикувани в Административен регистър - 13 административни услуги, свързани с държавната собственост и 18 административни услуги, свързани с регионалното развитие и териториалното устройство. При прегледа е установено, че някои от документите могат да отпаднат, тъй като могат да се ползват публични регистри. На второ място са установени разлики при броят на изискваните документи от 28 областни администрации, макар че услугите са унифицирани.

Областна администрация – Враца направи конкретни предложения по предлаганите административни услуги. Част от предложенията касаят намаляване на изискваните документи, съкращаване на сроковете за извършване на предоставяните услуги, както и отмяна на тарифата за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост.

До месец септември нарочна работна група с представители на централната администрация и областните управители ще анализира предложенията и ще подготви условията за тяхното прилагане в действие.